Case Study - Bief en Burgers

Hoe Bief & Burgers in Cruquius haar omzet binnen twee jaar zag groeien met 160%, door de inzet van moderne marketing. 

Het verhaal over de succesvolle samenwerking tussen Diresto en Bief en Burgers

Bief en Burgers is een vleesrestaurant gelegen in de Haarlemmermeer. Het concept is ontstaan uit passie voor vernieuwende horeca concepten en een grote voorliefde voor een goed stuk mals vlees. De keuken bereidt alle gerechten op de Josper Grill, een combinatie tussen een oven en een grill die ervoor zorgt dat alle gerechten een unieke rooksmaak hebben. Het restaurant is goed te bereiken vanuit verschillende invalshoeken en beschikt over een eigen parkeerplaats. Het is daarom ook uitermate geschikt voor zakelijke diners en grote groepen.

“Diresto heeft er voor gezorgd dat mijn twee horeca zaken professionaliteit uitstralen. Door de inzet van moderne marketing hebben wij een nieuw publiek kunnen bereiken en is onze online reputatie beter dan ooit. Dit heeft er mede voor gezorgd dat onze omzetten flink zijn gestegen. Een investering in Diresto verdient zichzelf ongetwijfeld weer terug.”

Yvonne Teeuwen

Eigenaar - Bief en Burgers en Pannenkoeken Paviljoen

Uitdagingen

Het aantrekken van gasten voor de lunch was een uitdaging. Evenals het aantrekken van toeristen en zakelijke gasten.

De uitdagingen van Bief en Burgers

Bief & Burgers stond vanaf het begin al in de picture bij de lokale community. Deze kwamen dan ook al direct langs voor een diner. Overdag tijdens de lunch bleef het echter elke dag stil. Gasten trekken voor de lunch was dan ook één van de uitdagingen van Bief & Burgers.

Naast het uitblijven van resultaten tijdens de lunch lukte het Bief & Burgers ook niet om nieuwe segmenten aan te trekken zoals bijvoorbeeld toeristen en zakelijke gasten, ondanks dat de locatie hier juist zo uitermate geschikt voor was. Het aantrekken van deze twee segmenten vormden de tweede uitdaging voor Bief & Burgers.

TActieken

Door samen te werken met Diresto zijn alle online marketing activiteiten uitbesteed onder één dak. Zo zijn ze ervan verzekerd dat de strategieën op alle fronten feilloos aansluiten.

N

Het verbeteren van de online vindbaarheid

N

Nieuwe website

N

Het verbeteren van de online reputatie

N

De kwaliteit van de online marketing kanalen verbeteren

N

Het Instagram kanaal laten groeien

N

Wifi marketing

De tactieken die online succes behaalden

Diresto is begonnen met het optimaliseren van de meest voorkomende rating-platformen zoals TripAdvisor en Google. Deze kwamen dan ook al direct langs voor een diner. Overdag tijdens de lunch bleef het echter elke dag stil. Gasten trekken voor de lunch was dan ook één van de uitdagingen van Bief & Burgers.

Naast het uitblijven van resultaten tijdens de lunch lukte het Bief & Burgers ook niet om nieuwe segmenten aan te trekken zoals bijvoorbeeld toeristen en zakelijke gasten, ondanks dat de locatie hier juist zo uitermate geschikt voor was. Het aantrekken van deze twee segmenten vormden de tweede uitdaging voor Bief & Burgers.

resultaten

In twee jaar tijd heeft Bief & Burgers door middel van online marketing haar omzet zien groeien met 160%.

De resultaten van Diresto

Door middel van de Marketing Automation Tool en het creëren van Instagram waardige content is het Instagram account van Bief & Burgers binnen twee jaar gegroeid met +304%. Het creëren van interessante content heeft er ook toe geleid dat het Facebook kanaal met 20% is gegroeid naar 3089 volgers. 

Via Google wisten ze binnen twee jaar meer dan 850 reviews te verzameln met een score van 4,2 sterren gemiddeld. Door het optimaliseren van het Google profiel is het bereik hiervan stevig toegenomen

Door middel van de online marketing campagne die Diresto heeft gebouwd rondom de lunch is de lunch omzet binnen een jaar verdubbeld. Binnen twee jaar is deze zelfs verdrievoudigd. 

De Review Request heeft ervoor gezocht dat Bief & Burgers direct meer positieve reviews verzamelde. Binnen een jaar veroverden ze de nummer één positie op TripAdvisor. De zoekresultaten op het platform stegen met +507% in twee jaar tijd. Ook bereikten ze stabiele positieve resultaten van vier sterren of meer gedurende een heel jaar wat ze het door TripAdvisor uitgegeven “Certificaat van Excellentie” opleverde.

De cijfers liegen er niet om

Google – 4,2 sterren van (850 reviews)
361.200 keer bekeken in het jaar 2018

TripAdvisor – Binnen een jaar nummer één.
50.741 weergaven in zoekresultaten (+507%). 82% >4 sterren. Na twee jaar een certificaat van excellentie.

Instagram account is binnen twee jaar gegroeid met +304%
Facebookpagina is gegroeid met 20%

Potentieel online marketing bereik door middel van eigen kanalen = 532.000

Groei Instagram

Sterren op Google

Groei in omzet

%

Tevredenheid

Vertel ons over jouw online doelen

Welke marketingmiddelen?

Geen haast

Als het klaar is